9,3

  • Adults only 18+
  • Luxe hotel perfect voor koppels
  • Culinair genieten

Hotel Amavi is een luxe hotel, waar het thuisleven erg ver weg lijkt. Dit ronduit perfecte adres ligt aan het strand en alles is er tot in de puntjes verzorgd. Het Excellent hotel is alleen toegankelijk voor personen vanaf 18 jaar, dat wordt dus extra ontspannen.

In de perfect onderhouden tuin ligt een fijn zwembad omgeven door nog fijnere ligbedden. Dommel heerlijk weg in de zon met een zomerse cocktail in je hand en geniet iedere dag van een lekkere, lange lunch. Op culinair gebied kun je in Hotel Amavi ultiem genieten, je hebt hier namelijk de keus uit 4 restaurants; buffet, sushi en vlees, vis en Mediterraans. Sluit de dag af met een verfrissend drankje in de cocktailbar.

De riante, rijk gedecoreerde kamers zijn werkelijk prachtig. Het is bijna zonde om ’s avonds te gaan slapen, wat een mooie kamer! Dit paradijs in Phapos is de ultieme hideaway om weer helemaal tot jezelf te komen na een periode van drukte en stress. Vergeet ook niet een bezoek te brengen aan het wellnesscentrum Evera om ultiem tot rust te komen.

Kamertypes

2-persoonskamer superieur
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 32m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras
  • privétuin: parasol (aantal 1), ligstoelen (aantal 2)
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (gevuld)
  • televisie
  • radio
  • airconditioning (individueel regelbaar), zithoek
  • badkamer met: bad en douche, föhn, badjas, badslippers
2-persoonskamer voor alleengebruik zeezicht
geschikt voor 1 persoon
2-persoonskamer voordeeltarief
geschikt voor 2 personen
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (gevuld)
  • televisie
  • radio
  • airconditioning (individueel regelbaar), zithoek
  • badkamer met: bad of douche, föhn, badjas, badslippers
2-persoonskamer zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • adults only kamer
  • oppervlakte circa 32m²
  • 1 x tweepersoonsbed of 2 x 1-persoonsbed
  • balkon of terras
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (gevuld)
  • televisie
  • radio
  • airconditioning (individueel regelbaar), zithoek
  • badkamer met: bad of douche, föhn, badjas, badslippers
juniorsuite zeezicht
geschikt voor 2 personen
  • oppervlakte circa 36m²
  • aantal slaapplaatsen: 2
  • balkon of terras
  • koffie- en theefaciliteiten
  • minibar (gevuld)
  • televisie
  • radio
  • airconditioning (individueel regelbaar), zithoek
  • (woon) kamer, 2 slaapplaatsen (1 x tweepersoonsbed)
  • badkamer met: bad en douche, föhn, badjas, badslippers

Faciliteiten

Algemeen
  • Officiële classificatie: 5 sterren
  • totaal aantal kamers: 155
  • klasse: luxe
  • receptie (24 uur geopend)
  • lift
  • kluisje (op de kamer)
  • lobby
  • roomservice
  • artsenservice
  • parkeerterrein
  • wi-fi in openbare ruimte (gratis), op de kamer (gratis), bij de receptie (gratis)
  • bedlinnen inclusief
  • bagagerie
  • kluisje op de kamer: bij de reissom inbegrepen
  • airconditioning: bij de reissom inbegrepen
Restaurants & bars
  • eetgelegenheden: restaurant (aantal 4), à-la-carterestaurant (adults only, ontbijt - adults only, lunch - adults only, diner - adults only)
  • drinkgelegenheden: bar aantal 3, cocktailbar, poolbar
Sportfaciliteiten
  • tennisbaan
Wellness
  • wellnesscenter/spa: sauna, turks stoombad, rustruimte, fitnessruimte
Zwemfaciliteiten
  • binnenzwembad(ligstoelen)
  • buitenzwembad(ligstoelen, parasol)

Verzorging

Indien je op basis van halfpension verblijft geldt het halfpension premium concept:
een 'dine-around' in de restaurants: 1x per week dineren in alle de 3 à-la-carterestaurants. De maaltijden zijn inclusief sap, frisdrank, een fles wijn voor 2 personen of 2 flesjes bier per persoon en koffie of thee.
Eén van de restaurants biedt een à la carte-menu van een chef met Michelinster.
Volpension
Halfpension
9.3
4 klantbeoordelingen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
7.9
Review title
7.9
Review title

Ervaringen

9,3
100% echte klantervaringen

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 
Meest geboekt door Met partner
9,8
Accommodatie algemeen
9,8
Hygiëne
9,3
Kamer / appartement
9
Service / gastvrijheid
9,8
Faciliteiten
9
Locatie/ligging
8,8
Prijs/kwaliteit
-
Kindvriendelijkheid

Beoordelingen

Groepsamenstelling
Toon alleen beoordelingen in mijn taal

100% echte klantervaringen

Richtlijnen voor beoordelingen van klanten
Om de beoordelingsscore en de inhoud van de beoordeling relevant te houden voor jouw komende reis, archiveren wij beoordelingen die ouder zijn dan 36 maanden.

Alleen klanten die via Sunweb Group hebben geboekt en in de betreffende accommodatie hebben verbleven, kunnen een beoordeling schrijven. Wij nodigen deze klanten na thuiskomst van hun vakantie via e-mail uit om een beoordeling te schrijven. Indien een klant anoniem een review wil plaatsen, worden gegevens gecontroleerd (zoals boekingsnummer, boekingsgegevens) en zijn deze bekend bij Sunweb Group. 

Of het nu negatief of positief is, we plaatsen elke reactie volledig, zo snel mogelijk, nadat deze is gecontroleerd om te voldoen aan de richtlijnen van Sunweb Group. 

Richtlijnen voor beoordelingen
Deze richtlijnen hebben het doel de inhoud van de merken van Sunweb Group relevant en gezinsvriendelijk te houden, zonder de verwoording van de uitgesproken mening te beperken. Elke review is van toepassing, ongeacht de aard van de opmerking. 
Beoordelingen waarin scheldwoorden voorkomen of die bewezen onwaarheden bevatten worden niet geplaatst.

Beoordelingen moeten betrekking hebben op de accommodatie. De meest nuttige bijdragen zijn gedetailleerd en helpen anderen betere beslissingen te nemen. Gelieve geen politiek, ethisch of religieus commentaar te leveren. Promotionele inhoud zal niet worden geplaatst.

Alle inhoud moet echt en uniek zijn voor andere klanten. Beoordelingen zijn het meest waardevol als ze origineel en onbevooroordeeld zijn. Deze moet echt van jou zijn.

Respecteer de privacy van anderen. Sunweb Group zal haar best doen om e-mailadressen, telefoonnummers, website-adressen, social media accounts en soortgelijke gegevens te verbergen.

De meningen die worden geuit in reviews zijn van klanten van Sunweb Group. Sunweb Group aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor recensies of reacties. 

Omgeving

Cyprus

Ontdek Cyprus.

Praktische informatie

In de omgeving
Aan het strand (zandstrand)
Afstand tot centrum: paphos circa 3,5 kilometer
Afstand tot luchthaven Paphos circa 16 kilometer: larnaca circa 136 kilometer
Afstand tot pinautomaat circa 300 meter
Afstand tot dichtstbijzijnde winkels circa 25 meter
Handig om te weten
  • Dit hotel is alleen toegankelijk voor personen van 18 jaar en ouder.
  • Het toeristisch centrum bij de haven bevindt zich op 1 km.
  • De tennisbaan bevindt zich op 150 meter afstand.
  • Direct naast Hotel Amavi wordt momenteel een nieuw restaurant gebouwd. Je kunt hier enige overlast van ondervinden.
Vlucht informatie
Je vliegt van Amsterdam naar Paphos of Larnaca. Deze vlucht duurt ongeveer 4 uur en 10 minuten. Bij aankomst op het vliegveld word je opgewacht door de reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging van Sunweb.
De transfer
In de boekingsstappen is het mogelijk een transfer bij te boeken.
De transfer vanuit Paphos
Paphos - ongeveer 30 minutenPolis ongeveer - 60 minuten. Latchi - ongeveer 90 minutenMiliou - ongeveer 45 minutenLimassol - ongeveer 60 minutenLarnaca - ongeveer 105 minuten Ayia Napa - ongeveer 2,5 uurProtaras - ongeveer 2,5 uur
Transfer vanuit Larnaca
Limassol - ongeveer 45 minutenAyia Napa - ongeveer 50 minutenProtaras - ongeveer 60 minutenPaphos - ongeveer 105 minutenMiliou - ongeveer 2,5 uurPolis - ongeveer 2 uur en 3 kwartierLachi - ongeveer 2 uur en 3 kwartier
Vluchtschema
In het geval dat wij van de luchtvaartmaatschappij vernemen dat een vlucht naar alle waarschijnlijkheid niet meer zal wijzigen, tonen wij de vluchttijden op de site tijdens het maken van een boeking. In veel gevallen krijg je tijdens het boeken de keuze uit verschillende vluchttijden of tussen een vlucht met tijden en een vlucht zonder tijden. Indien de vertrektijden niet getoond worden zijn deze bij ons nog niet bekend. Zowel de luchtvaartmaatschappij als Sunweb zullen er alles aan doen om gepubliceerde tijden niet meer te wijzigen, echter we kunnen die nooit 100% garanderen. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn dan ook te allen tijde onder voorbehoud.
E-tickets
Sunweb stuurt uiterlijk één week voor vertrek de tickets. Let op: op de tickets dienen de 1e voornaam en de achternaam gespeld te zijn zoals in het paspoort of op de ID-kaart. Indien namen onjuist geschreven zijn, kun je geweigerd worden voor een vlucht.Voor meer informatie over de vliegreis, zoals bagage en internet check-in per luchtvaartmaatschappij, verwijzen wij je naar de reisinformatie.
Informatie over Cyprus

Hoofdstad:
Nicosia (ook wel Lefkosia genoemd) is een verdeelde hoofdstad, het zuidelijke deel van de stad behoort tot de republiek Cyprus oftewel het Grieks-Cypriotische deel. Hier is ook de officiële regering gehuisvest. Het noordelijke deel van Nicosia is sinds 1974 bezet door Turkije. Dit wordt overigens niet internationaal erkend, alleen door Turkije.

Taal:
De officiële talen op Cyprus zijn zowel Grieks als Turks. Het Engels wordt ook veel gesproken. Dit is voor de Cyprioten de handelstaal. Met Engels kunt u dus tijdens uw vakantie uitstekend terecht.

Tijd:
Op Cyprus is het één uur later dan in Nederland.

Valuta:
Sinds 2008 is de officiële munteenheid de euro. Op Cyprus kunt u vrijwel overal pinnen. In de toeristische badplaatsen zijn meerdere pinautomaten. Betalen met credit card? Dit is veelal mogelijk in de hotels en restaurants. Houd er rekening mee dat dit in de meer eenvoudige tavernen niet mogelijk is.

Voltage:
De netspanning is 240 Volt. De stopcontacten hebben een afwijkend model. Verloopstekkers zijn verkrijgbaar in winkels en in de meeste hotels.

Reisdocumenten:
Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart. Heb je niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het belangrijk om na te vragen of er andere regels van toepassing zijn. Dit vraag je na bij de ambassade van het land waar je heen wilt en de landen waar je doorheen reist.

Het reizen met de juiste documenten is jouw eigen verantwoordelijkheid. Sunweb kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Reisleiding
Op Cyprus is er een Engelsspreekende plaatselijke vertegenwoordiger aanwezig.

Vaccinatie:
Voor actuele informatie betreffende vaccinaties en andere gegevens over gezondheid en reizen kijk je op de site van LCR: https://www.lcr.nl/.

Verkeer:
Let in Cyprus goed op met oversteken. Ze rijden hier aan de linkerkant van de weg.

Alarmnummer:
Het alarmnummer op Cyprus voor de politie, ambulance of brandweer is 112.

Eten & drinken:
Cyprioten houden van lekker eten en de invloed van de Turkse, Oosterse, Italiaanse en Britse keuken is duidelijk te zien. Er wordt op Cyprus veel vis gegeten. Daarnaast is Meze, een verzameling van smakelijke voorgerechten, erg populair. Heerlijk in combinatie met een glaasje wijn. Daarnaast is Meze, een verzameling van smakelijke traditionele gerechten, erg populair.

Het water op Cyprus is niet zoals je in Nederland gewend bent. Het wordt afgeraden kraanwater te drinken, al is het wel mogelijk. Je kunt het beste in de supermarkt of bij je hotel/appartement flessen water kopen.

Fooien:
Het is op Cyprus de gewoonte om in bars en restaurants ongeveer 5%-10% fooi te geven.


Openingstijden:
Op Cyprus lopen de openingstijdens van winkels behoorlijk uiteen. Over het algemeen zijn de winkels (zeker in het hoogseizoen) geopend tot 00.00 uur.


Feestdagen:
Tijdens uw vakantieperiode vinden de volgende feestdagen plaats op Cyprus:

  • 1 april Herdenking begin vrijheidsstrijd tegen de Engelsen
  • 1 mei Dag van de Arbeid
  • 15 augustus Maria-Hemelvaart
  • 1 oktober Onafhankelijkheidsdag
  • 28 oktober Dag van het 'Grote historische nee'
Lees meer Cyprus

Bekijk ook eens

Selecteer kamertype

Reisgezelschap + aantal kamers

Met wie wil je naar de zon reizen? Vul de exacte geboortedata van de eventueel meereizende kinderen in, zo kunnen wij de correcte korting en beschikbaarheid tonen.
Selecteer luchthaven
Reisduur

Er is een fout opgetreden.

Helaas ging er iets mis. Refresh de pagina om te kijken of het mogelijk is om deze vakantie te boeken.

Onze excuses

Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan aan onze kant. We vragen vriendelijk om je geduld terwijl we het probleem oplossen. Voeg de accommodatie toe aan je favorieten en kom later terug!

Verschillende luchthavens

Je hebt een vlucht geselecteerd met vertrek vanaf {DEPARTURE_AIRPORT} met terugkomst op {ARRIVAL_AIRPORT}.